PA.png

HR Dagen

ARBETSMARKNADSDAG

HR-DAGEN

Varje år i november så arrangerar PA Gefle Studentföreningen en dag där studenter och yrkesverksamma ges en möjlighet till att nätverka och skapa värdefulla kontakter inför framtiden. Syftet med denna dag är att skapa ett forum för studenter och representanter från arbetslivet att utbyta värdefulla erfarenheter, tankar och idéer vid. Detta genomförs genom en arbetsmarknadsdag som kallas för HR-dagen.

HR-dagen har ägt rum sedan 2014 och har kommit att bli ett oerhört uppskattat event från både studenter, utställare och föreläsare. Här ges möjligheten för samtliga deltagare att ta del av kunniga föreläsare, spännande workshops, nyfikna studenter och inspirerande representanter från arbetslivet. Kort sagt så är detta något som du verkligen inte vill missa!

FÖR FÖRETAG

HR-dagen är givande forum för att nå ut till såväl både personalvetarstudenter så som övriga studenter på Högskolan i Gävle. Vi som studentförening arbetar för att främja kontakten mellan högskolan och arbetslivet och arbetar därmed aktivt för att förbättra dagen för både studenter och representanter från arbetslivet.

Är du nyfiken på hur? Läs mer under HR-dagen genom tiderna.

Är du intresserad av att delta på HR-dagen som utställare, sponsor eller föreläsare? Eller vill du veta mer om årets HR-dag? Vänligen kontakta näringslivsansvariga på naringsliv@pageflestudentforening.com.

FÖR STUDENTER

HR-dagen är ett perfekt tillfälle för dig som snart tar examen, eller som letar efter ett extra-jobb vid sidan om studierna, till att visa framfötterna och få kontakt med eventuellt framtida arbetsgivare. Vid sidan om detta erbjuds du även en rad olika givande föreläsningar och events under dagen som håller dig uppdaterad inom HR-området och som förhoppningsvis även besvarar de frågor du har kring ditt kommande yrke. Under dagen anordnas dessutom ett flertal roliga tävlingar vilket kan leda till att du tar hem något av våra oerhört fina priser!

Denna dag är ett gratis event för dig som student och är skapat för att du ska få en närmare kontakt och lättare väg ut i arbetslivet. Passa därmed på att ta vara på denna chans och delta på så mycket du bara kan. Har du några funderingar eller önskemål inför den kommande dagen, vänligen kontakta näringsliv på naringsliv@pageflestudentforening.com.

Skärmbild 2023-05-01 192954.png

FÖR STUDENTER