PA.png

Rulla neråt

Inspark

OM INSPARKEN

För att få den bästa starten på livet som student bör du vara med på PA Gefles Inspark! Den anordnas av studenter från Personal och Arbetslivsprogrammet och studentföreningen PA Gefles styrelse, i samarbete med andra studentföreningar på Högskolan i Gävle. Insparken är en fantastisk chans att lära känna dina framtida klasskamrater men också för att lära känna andra studenter inom PA och hela Högskolan i Gävle (HiG).

Du kommer tillsammans med dina klasskamrater och studenter från andra program att delta i roliga aktiviteter, få en bra sammanhållning, lära känna staden och lära känna nya vänner för livet.

UNDER INSPARKEN

Under Insparken väntar dagar och nätter fyllda av lekar, sång och spex. Deltagandet är frivilligt. Du kan välja hur många dagar och vilka dagar du vill vara med på. Vi vill att du ska känna att insparken är en otrolig chans för dig att ta del av studentlivet och förhoppningsvis få upplevelser du kommer att minnas för alltid!

Phaddrar

Ordet "Phaddrar" syftar på studenter som redan studerar vid HiG och är medlemmar i PA Gefles Studentförening. Dessa personer hjälper föreningen att introducera dig till studentlivet. Du kommer att hänga med dina phaddrar under insparken och få all deras visdom! Du känner igen dem på deras lila overaller och på deras tröjor där det står phadder. Men du kan alltid fråga alla overallklädda människor om hjälp.

MER INFORMATION & OM DU HAR FRÅGOR

Mer information om insparken skickas ut i samband med din antagning. Har du blivit antagen men inte fått någon mer information, eller har du någon annan fundering? Tveka inta att höra av dig till våra eventansvariga på event@pageflestudentforening.com.

Vi längtar efter att få välkomna er till studentlivet i Gävle, hoppas vi ses på insparken!

Sist men inte minst för att få lite större inblick om vad som händer på insparken, titta på videon nedan för att se insparken 2021! Hoppas vi ses den 16 augusti.

KONTAKTA OSS

Stenhammarsvägen 15, 802 67, Gävle